Tour’en er begyndt og pulsen er på 200 plus det løse ;-)


20110905-073500.jpg

Nå, det var vist det man kalder en skidt generalprøve – billedet røg afsted før indlægget er skrevet …….. well, generalprøven har generelt været skidt (U know, VISA, Chernobyludfordringer mv mv), så det må blive en helt fantastisk premiere ;-)

Var oppe klokken lidt over kvalme i morges efter endnu en nat med eleeeendig søvn. Kom vist lidt forsent igang med at pakke i går, så jeg ramte først sengen omkring midnat.

Vel ankommet til lufthavnen stod jeg kong løgn længe i check-in, ét fordi nogle døve sigøjnere (det var de altså, både døve og sigøjnere) havde slæbt det meste af københavn med i kufferten og derfor skulle betale det danske BNP i overvægt – det synes de ikke var sjovt ……… på tegnsprog ;-)

Da de så ydermere ikke havde penge, men først skulle ud og skaffe dem, så gik det helt galt – skulle man sige noget godt om dem, så stod de i det mindste i den rigtige kø. Denne statement er faktisk ikke ironisk eller nedgørende, men blot en konstatering af, at der var flere paphatte i min kø, som bare ikke havde fattet, at det var en “Baggage Drop-off” kø for alle os, som allerede havde checket ind og som “bare” skulle af med vores bagage.

Her stod så Hr. og Fru. Bernaise (vi kender dem fra tidligere indlæg) og fedtede med deres elektroniske billetter fra det der Indernæt og deres volder store håndbagage med tonsvis af overvægt som skulle replaceres i deres 700 kuffeter – come on, venner, det er sgu ikke stilet ;-)

Hvorfor hænger jeg mig egentlig i slige småting – well, jeg have god tid til at tænke over dette i køen og jeg kunne også samtidig reflektere over, hvorfor min puls var på 200 mindst og jeg nærmest smårystede på hænderne. Det slog mig lige pludselig: De der checks man skal igennem fx “har du nu for meget bagage med”, Security (hvor jeg igen bliver overrasket over nogen siger “Hej Axels Far”) mv mv, dem oplever jeg som rene eksamener, hvor min oplevelse er, at man kan dumpe (som i “blive afvist og ikke komme på tour”), så tror da pokker, at hele systemet er oppe og ringe.

Vel igennem såvel bagagedrop, security OG taxfree forsøgte jeg mig i, at få en ægte kop starbuckskaffe, men jeg må sgu erkende, at det er nok lidt for avanceret til mig – der var en kø til bagels, en kø til citrusfrugter MED kerner, en kø til citrusfrugter UDEN kerner, en kø til wienerbrød, en kø til juice …….. og det eneste jeg bare gerne vil have er en kop f’ing kaffe og dette endda uden mælk ;-)

Nå, jeg ender så hos Eyecon (lidt spøjst navn til en kaffebar), køber en ganske almindelig kop kaffe og vil betale med en 50 euro – overraskelsen er stor, da damen på den anden side af disken siger “du får altså tilbage i danske” – nej, det tror jeg så ikke lige jeg gør – frem med VISA’et (hey, jeg har fået VISA igen ;-) og vil betale og guddødemig om damen så ikke siger “hvis du vil give drikkepenge, så skal du trykke på F4” – come on, du har flyttet en gang farvet væske fra en kande der har kogt de sidste 14 timer og over i en kinesisk lerfad med hank, det kvalificerer altså ikke til ret meget andet end et tak og måske et smil, hvis jeg føler for det. Kaffen er bortset fra det ganske ganske udemærket ;-)

Nå, vejrsituationen er den, at det høvler ned en meter fra hvor jeg sidder og når jeg nu endelig skal afsted, så er det da ikke det værste vejr at skulle af sted i …….

Nå, det er blevet tid til at boarde, så vi skrives ved fra Ukraine i løbet af dagen ……….

Posted on 5. september 2011, in OnTour. Bookmark the permalink. 1 kommentar.

  1. Nå, det blev da vist til flere “Nå, “‘er end godt er ;-) Sådan er det nok bare, når tankerne går direkte fra hjerne til tastatur ;-)

Skriv en kommentar