Hjemrejsen


Godt hjemkommet fra den lange gåtur var der kun en vej frem – få luftet overkroppen og i den proces, få skiftet noget tøj. Så tænkt, så gjort – velsle de tilbageværende Grivnia til Euro, hente den opmagasinerede kuffert og så afsted mod Borispol.

Den russiske chauffør var fra hotellets side, på min bestilling, blevet bedt om at aflevere mig ved wrapping service i terminal B – det valgte han fuldstændig at ignorere og da jeg ikke kunne kommandere ham til det på russisk, så valgte jeg at ignorere hans drikkepenge og i stedet tænke “Nå, så finder jeg det da bare selv” ;-)

Jeg finder wrapping service og får oplyst, at det koster 30 Grivnia – fint nok, jeg spørger dog gutten om han ikke tager Euro (det er jo trods alt en lufthavn, Columbus, og jeg har jo ligesom lige vekslet alle mine Grivnia til Euro), men nej, han tager kun Grivnia – jeg viser ham mit seddelbundt som kun indeholder Euro, han stirrer på bundtet i omkring 5 sekunder, så tager han roligt og forsigtigt bundtet ud af min hånd og ud af seddelmassen trækker han gudhjælpemig 20 + 10 Grivnia (og nej, det VAR ikke Euro), er jeg overrasket over min egen klodsethed, det tror jeg da nok jeg er. Alle er dog glade og jeg får wrappet min kuffert.

Checkin går stille og roligt, paskontrollen går stille og roligt, security går stille og roligt – jeg er stille og rolig – og i TaxFree går det også stille og roligt, de skal have status og det går så stille og roligt, at de er ved at lukke hele biksen uden at bemærke, at jeg (en kunde) er i butikken – de bliver noget forvirrede da jeg står i kassen og gerne vil betale for de ubetydeligheder jeg har købt. Der er ingen fare for, at blive flået i dén biks, for de havde ingen ingen ting, så der er sq nok nogen i Danmark der bliver lidt skuffede :-(

Jeg har ikke fået noget at spise siden frokost og det eneste “spisested” er den “irske pub” (som ikke havde meget irsk over sig) og det bedste de kan fremskaffe er en mikroopsvarmet skinke-ost-sandwich og en salami-ditto, begge fint indpakket af nogen andre i plastik – wouw, der holdes kulinarisk fest i flyverland ……….. der er ikke meget andet at gøre her end, at spise sin plastikmad og sende et par opdateringer ud på facebook (som jeg faktisk er superglad for, når jeg er væk hjemmefra).

Lige nu sidder jeg i flyet, som baldrer hen over Europa, med lynets hast mod lille Danmark.

Posted on 10. september 2011, in OnTour. Bookmark the permalink. Skriv en kommentar.

Skriv en kommentar